Game developers furious as Unity Engine announces new fees
https://www.theguardian.com/games/2023/sep/12/unity-engine-fees-backlash-response

Several developers have pointed out logistical problems with the charge.
Will developers be charged each time a player re-installs the game on a new piece of hardware?
And how will this affect developers whose game ends up on a subscriptions service
such as Xbox Game Pass or charity games collection such as Humble Bundle,
where they will suddenly be liable for many thousands of downloads?
As veteran game developer and consultant Rami Ismail put it on X,
“If you’re a Unity developing studio, good luck if you ever piss off your userbase.
Instead of tanking your Metacritic with a mass review campaign they can now straight-up tank you financially
by organising a mass install campaign.”

For game developers, the ramifications of an ongoing per-install charge are profound and many have taken to social media
to ask for more details on how the company will track downloads and protect studios
whose games end up in bundles or on subscription services or adopt new business models such as free-to-play later in their lifecycle.
Commenting on X, Ismail stated, “There is no way Unity talked to a single developer before launching this.”

※Google翻訳
数人の開発者は、この料金に関する物流上の問題を指摘しています。
プレイヤーが新しいハードウェアにゲームを再インストールするたびに開発者に料金が請求されるのでしょうか?
そして、これは、Xbox Game Pass などのサブスクリプション サービスや
Humble Bundle などのチャリティー ゲーム コレクションにゲームを提供する開発者にどのような影響を与えるのでしょうか?
ベテランのゲーム開発者でコンサルタントの Rami Ismail 氏は、X で次のように述べています。
「大量レビュー キャンペーンで Metacritic を苦しめるのではなく、大量インストール キャンペーンを組織することで、
あなたを経済的に困らせることができるようになりました。」

ゲーム開発者にとって、継続的なインストールごとの料金の影響は深刻であり、
多くの人がソーシャルメディアで、同社がどのようにダウンロードを追跡し、
最終的にバンドルやサブスクリプションサービスでゲームを提供するスタジオを保護するのか、
あるいは新しいゲームを導入するのかについての詳細を求めています。
ライフサイクルの後半では無料でプレイできるなどのビジネス モデル。Ismail 氏は X についてコメントし、
「Unity がこれをリリースする前に 1 人の開発者と話し合うことはありえない」と述べました。